روانشناسی فروش
روانشناسی فروش یکی از علوم روز دنیاست که در کشورهای پیشرفته بسیار بر سر زبان ها افتاده است. در واقع پشت پرده هر فروش دو انسان وجود دارد؛ خریدار و فروشنده. حتی اگر شما بگویید گاهی اوقات فروش بین دو شرکت انجام میشود باز هم در نهایت در آن دو شرکت، دو انسان پشت یک میز یا تلفن با هم مذاکره میکنند. انسان ها دارای عواطف و احساسات هستند و تصمیمات هر انسان تحت تاثیر احساسات و عواطف وی هستند. از این رو فروش، مقوله ایست که با عواطف و احساسات انسان ها گره خورده است.
با تغییر رویکرد در فروش و شناخت عواطف و احساسات انسانها و درک نیازهای ذهن مشتری می توان فروش را افزایش داد. چنانچه بتوانیم با بهره گیری از روانشناسی فروش، رفتار خود را مدیریت کنیم و با تکنیک های کارامد این علم، بر روی خریداران تاثیر بگذاریم و به دنیای درون ذهن آنها نفوذ کنیم و هیجان را به آنها انتقال دهیم می توانیم به فروش توام با رضایت مشتری دست یابیم. در مقوله جلب رضایت مشتری ناراضی می توانیم با تکنیک های روانشناسی مدیریت خشم و ناراحتی و نارضایتی مشتریان شاکی، قدم های بزرگی در وفادار سازی مشتری و کسب موفقیت اقتصادی برداریم.
امروزه شرکت های تجاری بزرگ دنیا در جلسات قراردادهای تجاری خود، از وجود کارشناسان خبره روانشناسی فروش استفاده می کنند تا درصد موفقیت تجاری خود را تا حد بسیار زیادی بالا ببرند.
مرکز مشاوره روانشناسی متین افتخار دارد تا خدمات روانشناسی فروش را شامل برگزاری کارگاه های آموزش ارتباط با مشتری، مدیریت مشتریان ناراضی، شرکت در جلسات و مذاکرات تجاری مهم و تحلیل رفتار مخاطب تجاری را به متقاضیان محترم ارائه دهد.